#ДіалогТУТ

УПЦ — Церква українського народу

або Хто перший зізнається, того й заборонять

Символічно, що на велике церковне свято Водохреща, Богоявлення Господнього, Кабінет міністрів явив свою турботу про релігійну царину життя держави й подав на розгляд Верховної Ради законопроєкт №8371 «Про внесення змін до деяких законів України щодо діяльності в Україні релігійних організацій».
І це одна суцільна іронія.

Законопроєкт унеможливлює діяльність в Україні релігійних організацій, керівний центр (управління) яких знаходиться за межами України в державі, що здійснює збройну агресію проти України.

Це про яку саме релігійну організацію йдеться?

Віряни Української Православної Церкви вже здивовано знизують плечима: зі Статуту про управління УПЦ прибрано всі згадки про РПЦ. Керівний центр у нас у Києві — Київська Митрополія, а тому нам боятися нічого.

Але іронія полягає в тому, що закон сам визначатиме, де в якої релігійної організації центр.

Так, законопроєкт передбачає «проведення релігієзнавчої експертизи діяльності релігійних організацій щодо виявлення наявності церковно-канонічних зв’язків із центрами впливу релігійної організації (об’єднання), керівний центр (управління) якої знаходиться за межами України в державі, яка здійснює збройну агресію проти України».

Тобто йдеться не про підпорядкування. Не про юридичну залежність. А про церковно-канонічний зв’язок.

Що саме мається на увазі, запитують від учора професійні юристи.

Очевидно, що такого поняття, як церковно-канонічний зв’язок, у законодавстві немає. Його потрібно буде сформулювати й розтлумачити.

А от як саме його сформулюють та розтлумачать, у цьому й полягає головна інтрига.

Може таке бути, що церковно-канонічним зв’язком оголосять, наприклад, згадку про Грамоту патріарха Алексія ІІ в оновленому Статуті про управління УПЦ. Або навіть сам факт, що УПЦ отримала незалежність від РПЦ, стане приводом визнати наявність у неї церковно-канонічного зв’язку з керівним центром у державі-агресорі.

Це питання тільки юридичної вправності, в якій відтепер покажуть свій клас наші законотворці.

***

Висновків поки що три:

  1. Законопроєкт, який формально стосується уявної релігійної організації, покликаний закріпити в свідомості громадян, що в Україні є якась така Церква, яка пов’язана з країною-агресором, і Кабмін має рішучий намір припинити її існування.

«Здогадайтеся, громадяни, самі, що ж то за конфесія мається на увазі».

  1. Якщо УПЦ почне протестувати проти цього законопроєкту, буде тільки гірше — «так ось на кому шапка горить».
  1. Мовчати й ніяк не протидіяти означає одного чудового ранку прокинутись і отримати на руки закон про заборону саме УПЦ, а який такий у неї є церковно-канонічний зв’язок із Москвою, це вже релігієзнавці постараються притягнути уявне до бажаного.

***

Що робити:

  1. Не мовчати. Ми — УПЦ, Церква українського народу. Жодних керівних центрів ні в яких інших державах ми не маємо. Заборони не заслуговуємо. Ми — громадяни України й так само потерпаємо від війни, як і вся Україна.
  1. Повідомляти на всіх рівнях про нашу петицію на сайті Кабміну «Не забороняти Українську Православну Церкву». Цитуйте її, просіть підписати своїх друзів, знайомих і вірян. Хай наше заперечення обвинувачень лунає якомога гучніше: https://petition.kmu.gov.ua/kmu/Petition/View/4953
  1. Не боятися. Збиратися з силами. Думати, як краще кожному з нас на своєму місці захистити свою Церкву. Насамперед молитвою та сподіванням на Господа.

Детальніше поговоримо, коли з’явиться в доступі текст законопроєкту. Залучимо юристів та міжнародників і будемо оскаржувати його в законному порядку.

Друзі! Долучайтеся до створення простору порозуміння та єдності)

Наш проєкт — це православний погляд на все, що відбувається навколо Церкви і в Церкві. Відверто і чесно, на засадах взаємоповаги, християнської любові та свободи слова ми говоримо про те, що дійсно хвилює.

Цікаві гості, гострі запитання, ексклюзивні тексти — ми існуватимемо й надалі, якщо ви нас підтримаєте!

Ви донатите — ми працюємо) Разом переможемо!

Картка Приват (Комінко Ю.М.)

Картка Моно (Комінко Ю.М.)

Читати далі: